We zijn weer aan land... Bienvenido en Cartagena!

3 augustus 2017 - Cartagena, Colombia

Holaaaaaaaa!

We zijn al een week onderweg, dus wij brengen jullie graag even op de hoogte van onze leuke ervaringen tot nu toe;-)

Eenmaal aangekomen in Panama besloten om de volgende dag Panama City te verkennen en twee nachten te verblijven in ons hostel. De volgende dag een bezoek gebracht aan het panama kanaal, Casco Viejo (een koloniale en trendy wijk) en de skyline van de stad bewonderd. Diezelfde avond naar de vismarkt geweest  en daar voor weinig genoten van de verse vis tussen de locals met twee medereizigers. Het was zeker de moeite waard om de stad te verkennen.

De volgende ochtend om 05.00 ons gereed gemaakt voor de trip met de boot naar de San Blas! En dat was werkelijk een avontuur.. hoppen langs de San Blas eilanden! Jullie kennen vast het gevoel van dobberen op je luchtbed op zee??? Nou, dat maal 5 dagen. Zo voelde de afgelopen dagen op de boot Amande. Het was echt geweldig. We hadden een hele leuke groep en crew. Het eten was top en de omgeving was om van te dromen. De eerste drie dagen verschillende eilandjes bezocht om daar de hele dag te  genieten van dit stukje paradijs. Chillen, zwemmen, snorkelen, eten, kaarten, dansen en rum drinken tot in de late uurtjes....

Trouwens.. allebei ook nog een dag ziek geweest. Dan is een boot niet de fijnste plek om ziek te zijn, maarja. We zijn snel opgeknapt, gelukkig.

Op dag 4 begonnen met de oversteek naar Cartagena dat al met al meer dan 24 uur duurde. Eenmaal aan land was het alsof we nog steeds op de boot zaten, want we waren nog wat wiebelig op de benen. Vervolgens een hostel geboekt in Cartagena om daarna direct een douche te nemen, want daar keken we stiekem wel naar uit. We hebben een hostel gevonden samen met twee Engelsen en drie Duitsers die we op de boot hebben ontmoet, dus we konden de gezelligheid voortzetten. Ons hostel ligt in de wijk Getsemani. Een prachtige wijk dat vroeger diende als woonwijk voor slaven maar nu volop in ontwikkeling is. Tevens meer bezoekers uit de hele wereld aantrekt met leuke restaurants, salsa bars, hostels en cafe's.

Na de lunch hebben wij ons echt laten verrassen door een bezoek te brengen aan het beste koffietentje van Cartagena 'Cafe el Mural', waar de beste Colombiaanse koffie wordt geschonken. Die avond met zeven man gekookt in de keuken van ons hostel. Het was super gezellig! Vijf jongens die net zo actief waren met de voorbereidingen voor het eten dan de twee dames.

Vandaag, (ondertussen check ik op mijn mobiel welke dag het is), woensdag gaan we lekker ronddwalen door de gezellige en kleurrijke straatjes en langs levendige pleinen in Cartagena. Hier en daar wat streetfood proberen...  En vanavond gaan we het bruisende nachtleven in en testen we onze salsa moves tussen de locals!

Hoogstwaarschijnlijk vertrekken we overmorgen uit Cartagena en brengen we een bezoek aan Playa Blanca en Santa Marta. Santa Marta zal de uitvalbasis worden voor andere trips in het noorden. Daar vertellen wij de volgende keer uiteraard meer over!

De foto's zijn onderweg.. moeten eerst iets zien te vinden hoe ik de foto's van mijn camera en go pro op onze tablet krijg.

Jullie slapen waarschijnlijk al, dus wij drinken hier een borrel op jullie. Salut!

Dikke kus uit Cartagena!

1. Jolanda:
    3 augustus 2017
    Wat een prachtig verhaal en fijn dat alles goed is met jullie. Veel succes daar!
  2. Ina van otten:
    3 augustus 2017
    Nu al in Cartagena? Daar zou toch jullie reis eindigen?
    Maar t klinkt allemaal geweldig! Veel plezier nog!
  3. Niels:
    3 augustus 2017
    Klinkt goed! En wat geweldig dat je Spaans kunt babbelen lijkt me. Panama staat op onze Bucket list, ben benieuwd...
    Op naar jullie volgende verhalen!

Groeten van Niels 'Iguazu' Groothuis.
  4. Sandra:
    3 augustus 2017
    Weer helemaal geweldig om jullie verhaal te lezen. Klinkt allemaal weer super relaxed. Lekker genieten groeten uit Enter xxx
  5. Antoinette:
    Fijn om te horen!
  6. Bianca:
    3 augustus 2017
    Wat fijn om te horen dat het allemaal top verloopt, geniet vooral lekker verder en hou ons op de hoogte, geweldig! Liefs Bianca
  7. Jan:
    3 augustus 2017
    Mooie verhaal. Fijn dat jullie het naar de zin hebben. Geniet. Groeten Uit Delden
  8. Bertine dirksen:
    3 augustus 2017
    Wat geweldig Elise en Michel! Erg leuk om jullie te volgen zo en in gedachten mee te reizen op jullie avontuur en geweldige plekjes! We zijn heel benieuwd naarbde foto's dus hopelijk lukt dat later nog. Heel veel plezier. Groetjes van ons
  9. Youssef:
    3 augustus 2017
    Goed aangekomen dus, en mooi verhaal hoor spannend en leuk hoe ik het lees. Geniet van elke dag zou ik zeggen, en ik blijf jullie volgen. Heel veel plezier samen
  10. Ellen:
    3 augustus 2017
    Hey Buuf, wat heerlijk om dit te lezen (op een Siciliaans terrasje:)). Geniet er van en ik kijk uit naar het volgende verhaal! XXX
  11. Joke:
    4 augustus 2017
    prachtig!!!! genieten !!!!!
  12. Jan en Janny:
    5 augustus 2017
    Wat een prachtig verhaal en foto's! Blijven genieten doen wij ook hier!
  13. Fons en Jannie:
    5 augustus 2017
    Geweldig gaaf,doet herrinneringen oproepen!!
    Blijf genieten ,en maak er wat moois van , ik blijf het zeker volgen!!
    Grtjes uit Borne!!!
  14. Petra Schaper:
    6 augustus 2017
    Klinkt allemaal superrr vet! Ik zeg "doorgaan zo"
  15. Vivian:
    6 augustus 2017
    Wow, wat een prachtige kiekjes! Heerlijk om vanaf hier mee te kunnen genieten van jullie droomreis. Enjoy!
  16. Roos:
    9 augustus 2017
    Zo dat ziet er goed uit! Om jaloers op te worden!!! Veel plezier!!
  17. Marije:
    10 augustus 2017
    Hey, dat ziet er allemaal super uit. Wat een belevenis, ervaring en kennismaking met verschillende mooie culturen, omgeving en mensen. Geweldig genieten samen van deze mooie reis!
    Lieve groetjes