Nog 2 weken en dan begint ons avontuur door Zuid-Amerika!

11 juli 2017 - Enter, Nederland

Lieve lezers,

Na wat jaren dromen, werken en sparen hakten we de knoop door. ‘Als we het nu niet doen, doen we het nooit.’ Van te voren best een lastige keuze, want als je allebei een baan hebt, een huis hebt gekocht en er een auto voor de deur staat, dan gooi je dat niet zomaar weg.

‘Waar gaat de reis precies naartoe?’, ‘Wat zegt onze werkgever?’, ‘Wat doen we met ons huis?’ ‘Vinden we geschikte huurder?’ etc. Allerlei vragen die door ons hoofd spookten..

Achteraf gezien viel het allemaal mee en hebben we hier en daar wat geluk gehad. Michel kan terugkomen bij Voortman en ons huis is zojuist verhuurd.

Voor 5 maanden gaan wij een reis maken om verschillende landen in Zuid-Amerika af te reizen, mensen te ontmoeten, kennis te maken met andere (kleurrijke) culturen en gewoonten en landschappen ontdekken. Ook het proeven van nieuwe smaken en de geur van nieuwe gerechten is dagelijks een verassing. Kortom, tijdens dit avontuur kan ieder moment iets onverwachts gebeuren. Dan hebben we het over spannende, mooie of hele bijzondere momenten die zomaar voorbij komen. Spontane ideeën brengen vervolgens weer nieuwe ervaringen met zich mee. Wij worden tijdens het ‘onderweg zijn’ graag verrast en willen via deze weg het thuisfront een beetje laten meegenieten!.

Waar ons avontuur begint? Nou.. vraag een kind om een eiland te tekenen. De kans is groot dat ze een halve gele cirkel tekenen met daarop een palmboom omringd met kraakhelder blauw water. Dat is wat je van de San Blas eilanden kan verwachten en laten wij daar nou net onze reis mee beginnen! De San Blas eilanden zijn een archipel van maar liefst 357 eilandjes voor de Carabische kust van Panama. Tijdens een meerdaagse tour per (zeil)boot gaan wij deze eilandjes bezoeken. Het zijn echt bounty eilandjes! We overnachten daar in hangmatten. Geen luxe hotels, maar zeg eerlijk... wie heeft dat nodig als je elke ochtend een frisse duik kunt nemen in zee? En wat moet je met een luxe restaurant als de verse kreeft door de vissers die middag gevangen , s’ avonds al op je bord ligt?

Wat wil je nog meer ;-)

Wij zullen deze trip eindigen in Cartagena in Colombia. En wat we dan gaan doen is nog een grote verrassing. We zullen jullie wel op de hoogte houden.

Veel leesplezier en HASTA PRONTO!

1. Charon:
    11 juli 2017
    Megaaaaaaaaa vet!!!! Ik ga jullie goed in de gaten houden ☺ Heel veel plezier met de voorbereidingen xxxxx Charon
  2. Bianca:
    11 juli 2017
    Ben nu al nieuwsgierig, mooi geschreven
  3. Petra Schaper:
    11 juli 2017
    Super vette reis! Ga er lekker van genieten. Ik wens jullie heel veel plezier en prachtige ervaringen!!
  4. Sandra W (collega):
    11 juli 2017
    Woehoee t is bijna zover! En wat leuk dat jullie ons op de hoogte gaan houden (en jaloers maken haha)!
  5. Bert en jeannette:
    11 juli 2017
    Wat een mooie inleiding...we gaan jullie reisverslag met bijzondere belangstelling volgen.
  6. Jolanda H:
    11 juli 2017
    Super Michel & Elise!! Ik ga jullie ook volgen.
    Heel veel plezier!
  7. Jennifer:
    Zoooo gaaf Elise!! Ik ga jullie natuurlijk volgen
  8. Dennis (broer michel):
    11 juli 2017
    Espero que experimentará un viaje increíble pero la mayoría vuelva a casa sano y salvo
  9. Ina van otten:
    11 juli 2017
    Heel veel plezier!! Geniet er van en pas goed op mekaar!
  10. Sandra:
    Helemaal te WAUWwwwww,
    Hele goede reis, geniet!!!
    En pas goed op elkaar!!!
    En wij blijven jullie volgen
  11. Annika W:
    Hey Michel & Elise,
    Wat een avontuur! Fantastisch dat jullie dit gaan doen samen. Leuk om jullie belevenissen te volgen. Heel veel plezier tijdens jullie droomreis!
  12. Liesbeth:
    12 juli 2017
    Nou wat wil je nog meer? Wat dacht je van een paar gezellige collega's en een lekkere kop thee. En een gezond hapje. We gaan je volgen. Groetjes Nursel en Liesbeth.
  13. AlidA:
    27 juli 2017
    Wauw, dat belooft wat!! Erg mooi om te volgen..., zo reisen wij vanaf hier mooi 'mee'